piątek, 28 kwietnia 2017

MATRIX

Na dzisiejszej zbiórce tj. 28.04.2017 r. rozegraliśmy grę fabularną "Matrix", walka była zacięta, a umiejętność logicznego myślenia i łączenia faktów była jak nigdy wcześniej ważna i myślę, że właśnie te cechy zadecydowały, że nasze dzisiejsze rozgrywki wygrał patrol w składzie: Lidia Mela, Aleksandra Lebioda oraz Alicja Klepacz, tuż za nimi (10 minut później) z wirtualnego świata uwolniły się: Weronika Kurc, Hanna Wawrzonek oraz Natalia Goldas
Krótko opiszę dla nie wtajemniczonych na czym polegało to arcytrudne zadanie. Harcerze zostali wciągnięci do wirtualnego świata i otrzymali jak w grze komputerowej 4 życia. Dostali od podłego administratora zaszyfrowany e-mail i to koniec - nic więcej nie wiedzieli. Musieli poruszać się po wirtualnej rzeczywistości i kolejno odkrywać poszczególne elementy wirtualnego świata m.in. wirusy, antywirusa, konia trojańskiego, hakera, mysz komputerową. Każdy element po wykonaniu różnych zadań, dawał im podpowiedzi prowadzące ich "po nitce do kłębka". Jednak znalezienie kłębka nie było takie łatwe jak by się mogło niektórym wydawać. Ostatecznie tylko dwa patrole zostały w wirtualnym świecie, a reszcie udało się uwolnić.

Dzisiejszą nagrodą dla najlepszej trójki była sprawność "Internauta". 
Pozostali uczestniczący w zbiórce mogą sprawność otrzymać po wykonaniu dodatkowych 3 zadań:
1.  Potrafi wymienić najciekawsze jej/jego zdaniem strony w Internecie i uzasadnić dlaczego uważa je za interesujące; odszukała/ał strony zaprzyjaźnionych środowisk harcerskich.
2. Znalazła/znalazł w Internecie potrzebne informacje, wykorzystała/ał je na zbiórce.
3.  Dowiedziała/ał się co oznaczają i potrafi wyjaśnić czym są: MALWARE, KOŃ TROJAŃSKI, SPAM, PHISHING, CYBERPRZEMOC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz