Hufiec ZHP Brzeziny oraz 13 Szczep Harcerski „Niebo” w Koluszkach kontynuuje swoją misję wychowawczą przy zachowaniu wszystkich niezbędnych środków ostrożności. Informujemy, że na podstawie wytycznych Głównej Kwatery ZHP podjęliśmy decyzję o powrocie do tradycyjnej formy organizacji zbiórek harcerskich z zachowaniem niezbędnych ograniczeń..
Chcielibyśmy zaprosić harcerzy na zbiórkę, która odbędzie się w piątek 12.06.2020 r. w godzinach popołudniowych (dokładna godzina zostanie podana po wstępnej deklaracji ilości osób za pomocą formularza) całkowicie na powietrzu – w jednym z koluszkowskich lasów. Zbiórka odbędzie się z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa. W związku z tym, że jednorazowo grupa nie może liczyć więcej niż 20 osób, bardzo proszę o wypełnienie jednominutowej ankiety dostępnej pod linkiem: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=Ho024XU55kyJPfw1H9RNzWby2dllf6BBuCLrL1MFnMFUNU5YTlRWRDJUS0daNUEzNUczTTc2UktXWi4u
Ułatwi to nam logistyczne oraz programowe przygotowanie do zbiórki, a także dowiemy się czy podzielić dzieci na grupy.
OGÓLNE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA, które będą obowiązywały nas podczas zbiórki:
- Uczestniczą osoby zdrowe, niemające objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną, które w okresie ostatnich 14 dni przed spotkaniem: nie miały świadomego kontaktu lub nie zamieszkiwały z osobą przebywającą na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych ani nie miały świadomego kontaktu z osobą zakażoną koronawirusem.
- Osoby niepełnoletnie uczestniczą w danej formie po wyrażeniu każdorazowo pisemnej zgody przez opiekunów prawnych zawierającej oświadczenie o świadomości ryzyka związanego z COVID-19 (zgody udostępniam poniżej).
- Osoby pełnoletnie składają każdorazowo pisemne oświadczenie o świadomości ryzyka związanego z COVID-19.
- Uczestnicy powinni we własnym zakresie zapewnić sobie środki dezynfekujące. W przypadku osób małoletnich obowiązek ten spoczywa na rodzicach lub opiekunach prawnych.
- Gdy chodzi o zakrywanie ust i nosa, a także utrzymywanie zalecanego dystansu społecznego, to w tym zakresie należy bezwzględnie stosować się do wytycznych ogłaszanych przez Ministra Zdrowia. W przypadku obowiązku zakrywania nosa i ust uczestnicy powinni we własnym zakresie zapewnić sobie osłonę nosa i ust (maseczki, przyłbice itp.) W przypadku osób małoletnich obowiązek ten spoczywa na rodzicach lub opiekunach prawnych.
- Wchodząc na zbiórkę/spotkanie/formę szkoleniową i wychodząc z niej należy obowiązkowo zdezynfekować/umyć ręce.
- W trakcie wszystkich form należy maksymalnie ograniczyć kontakt z osobami niebędącymi uczestnikami spotkania.
- W trakcie wszystkich form należy ograniczyć w miarę możliwości używanie przez więcej niż jedną osobę tego samego przedmiotu/rekwizytu. Jeśli nie ma takiej możliwości, należy dezynfekować przedmioty/rekwizyty po użyciu przez daną osobę.
- Jeśli do uczestnictwa w danej formie niezbędne są materiały dydaktyczne, należy wyposażyć w nie każdą osobę indywidualnie.
- Prowadzący zbiórkę/spotkanie/formę szkoleniową sporządza listę uczestników (imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego), którą przechowuje przez 14 dni od zbiórki, a następnie niszczy.
- Po powrocie ze zbiórki/spotkania/formy szkoleniowej należy umyć ręce.
- W trakcie zbiórki/spotkania/formy szkoleniowych nie wolno przeprowadzać zajęć -wymagających fizycznego kontaktu z innym uczestnikiem, np. wiązanie kręgu.
Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o świadomości ryzyka związanego z COVID-19, do wypełnienia każdorazowo przed zbiórką, dostępne do pobrania pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1373uYms-4a6295cEwH88C9DooA6YeZ-k/view?usp=sharing
SKŁADKI
Składki członkowskie to obowiązkowe wpłaty członków na rzecz stowarzyszenia. Każdy harcerz i harcerka, są członkami stowarzyszenia ZHP Chorągiew Łódzka i jednocześnie są członkami Związku Harcerstwa Polskiego, czyli największej w Polsce organizacji wychowującej dzieci i młodzież. W myśl art. 2. ust. 1 Ustawy - Prawo o stowarzyszeniach z dn. 7 kwietnia 1989 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 210 z późn. zm.) „stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych”. Nie znaczy to, że stowarzyszenie nie może posiadać majątku, niezbędnego do realizacji swoich celów. Ustawa określa składniki majątku, a jednym z nich są składki członkowskie. Art. 33 ust. 1 Ustawy ujmuje to tak: „Majątek stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej”.
Bardzo prosimy o wpłaty składki członkowskiej. Każdy rodzic otrzyma od nas sms z zaległą kwotą do zapłaty, bardzo proszę o wpłaty na najbliższej zbiórce lub przelewając kwotę na konto: 91 1020 3378 0000 1602 0275 6773, Aneta Bogdan, ul. Żeliwna 28, 95-040 Koluszki.
OBÓZ I KOLONIA
Dokładamy wszelkich starań, aby dla zainteresowanych zuchów i harcerzy zorganizować obóz i kolonię. Przedstawione poniżej informacje, przygotowane są po zapoznaniu z otrzymanymi w tym tygodniu wytycznymi od właściwych organów administracji publicznej. Obiecany obóz nad morzem odbędzie się, mamy nadzieję, że w 2021 r., natomiast w tym roku proponujemy poniższą alternatywę. Powyższą decyzję motywujemy troską o bezpieczeństwo zuchów i harcerzy.
Nasza propozycja to:
Miejsce: Ośrodek Hufca ZHP Pabianice w Małczu, Małecz 50, 97-217 Lubochnia (jest to bardzo blisko Koluszek – poglądowa mapka dojazdu poniżej)
Strona internetowa ośrodka: https://malecz.zhp.pl/
Zakwaterowanie w domkach, wyposażonych w łazienki, z zachowaniem odpowiedniej powierzchni jednego dziecka na 4 metry kwadratowe.
DOJAZD dzieci we WŁASNYM zakresie (tak aby zminimalizować koszty)
Termin: 16.08.2020 – 22.08.2020 r. – kolonia
16.08.2020 – 29.08.2020 r. – obóz
Koszt: 400 zł (w przypadku małej liczby osób koszt to 450 zł) – kolonia
800 zł (w przypadku małej liczby osób koszt to 850 zł) – obóz
Koszty są zmniejszone do minimum, zakup materiałów na kolonię i obóz będzie częściowo pokrywany ze składki członkowskiej, która została nie wykorzystana w trakcie roku oraz z rządowego programu rozwoju organizacji harcerskich i skautowych (ROHiS).
Proszę o wstępne wypełnienie ankiety, czy byliby Państwo zainteresowani taką ofertą: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=Ho024XU55kyJPfw1H9RNzWby2dllf6BBuCLrL1MFnMFUMDBLWjVXRUE4RjgyMkJRWE1aSkMwTTdXNC4u
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz